Hur man sparar energi hemma?

Home Community Cats Hur man sparar energi hemma?

This topic contains 1 reply, has 2 voices, and was last updated by  Carlc 6 months, 1 week ago.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #670915

    Bobby
    Participant

    Jag funderar på att byta elavtal och överväger att gå över till ett avtal med spottpris. Kan någon ge mig lite råd om hur jag kan gå tillväga för att teckna ett sådant avtal? Vad är de viktigaste sakerna att tänka på när man väljer en elleverantör för spotpris? Jag har också hört att solceller kan påverka priset, stämmer det?

    #670916

    Carlc
    Participant

    Självklart kan jag ge dig några tips om att teckna ett elavtal till spotpris. Först och främst, se till att jämföra olika elleverantörer och deras erbjudanden noggrant. Kolla upp deras historiska spotpriser för att få en uppfattning om hur de presterar. När du väljer en elleverantör, tänk på avtalstid och eventuell bindningstid.
    Angående solceller, ja, de kan påverka priset på el. Om du har solceller på ditt tak och producerar mer el än du använder kan du sälja överskottet tillbaka till nätet och få en kompensation. Det kan vara en bra källa till extra intäkter.
    För att få mer detaljerad information om spotpriser och hur de fungerar, rekommenderar jag att du besöker spotpris el. Där hittar du grundläggande faktorer som påverkar prisbildningen och andra användbara tips. Lycka till med ditt nya elavtal!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.